Półmaraton Mała i Wielka Pętla Izerska - dowiedz się więcej o wyścigu

Mała i Wielka Petla Izerska

kamil groszewski

Jak przygotować się do półmaratonu Mała i Wielka Pętla Izerska


Niektórzy ludzie nie są pewni, od jakiej trasy powinni zacząć. Najlepszą opcją byłoby rozpoczęcie biegu od półmaratonu. Jest wystarczająco długi, aby uzyskać pożądany czas treningu, ale nie na tyle, aby nie można go było ukończyć.
Półmaraton to 13,1 mil lub 21 kilometrów, co oznacza, że ukończenie trasy może zająć kilka godzin, nawet jeśli jesteś doświadczonym biegaczem. Jeśli brzmi to dla Ciebie za dużo, zawsze możesz zacząć od 5K i stamtąd iść w górę.

Co mogę zjeść przed wyścigiem?


Jako maratończycy wszyscy wiemy, że odżywianie jest ważne przed i po biegu. Ale co powinniśmy jeść przed wyścigiem?
To pytanie zadaje sobie wiele osób przed zbliżającym się maratonem. Nie zawsze łatwo jest podjąć decyzję.
Jedzenie dostarcza energię potrzebną do ukończenia biegu.
Najlepszym pokarmem do spożycia przed wyścigiem są węglowodany, ponieważ są najszybciej trawione i dostarczają wystarczającej ilości energii.
Spożywając więcej kalorii, możesz zwiększyć poziom energii i wytrzymałość, co przyda się podczas wyścigu.

Ile powinienem pić podczas wyścigu?


Odpowiedź na to pytanie zależy od kilku czynników.
Pierwszym czynnikiem jest temperatura na zewnątrz. Jeśli jest upalny dzień, powinieneś pić więcej, aby uniknąć odwodnienia.
Drugim czynnikiem jest Twoja waga i wiek. Jeśli masz większą wagę lub jesteś starszy, powinieneś również pić więcej płynów podczas wyścigu. Ważne jest również, jaka jest pora dnia i czy przed wyścigiem jadłeś słone potrawy.

Przebieg półmaratonu to duże zobowiązanie. Musisz przygotować się do wyścigu i nawodnić organizm. Ważne jest, aby pić przed, w trakcie i po długim biegu. Istnieje jednak kilka sposobów na obliczenie, ile wody lub napoju należy wypijać na godzinę podczas długich biegów, aby utrzymać optymalny poziom nawodnienia. W Internecie dostępnych jest wiele kalkulatorów, które podpowiedzą, ile płynu należy spożyć na godzinę w oparciu o prędkość i wagę biegu oraz temperaturę na zewnątrz.